مراحل طراحي اپ

اين وبلاگ سورس مقالات طراحي اپليكيشن است

سه شنبه ۰۲ دی ۰۴

مراحل طراحي اپ

او‌لين كاري كه مي بايست در‌اين مراحل انجام دهيد، اين ميباشد:

۱. موقتي توليد نرم افزار را آغاز نكنيد
تصميم براي طراحي اپليكيشن فروشگاهي  توليد يك اپ (اپ پايين اينترنت يا اين كه گوشي) دلالت بر اين دارااست كه ايده، متاع (نرم‌افزار) و عملكردش از روش خصوصيت‌ها و پباده سازي آن، به عبارتي چيزي ميباشد كه مشتري براي حل يك خلل به آن نياز داراست. كارآفرينان حوزه فناوري يك فعاليت معضل‌برانگيز دارا‌هستند، چون خير فقط بايستي به ايده اعتبار ببخشند، بلكه مي بايست به نرم افزار هم اعتبار بدهند.

به‌تيتر نمونه، شايد ايده ساخت و ساز اپ پيشنهاد قهوه را با عموم به‌اشتراك بگذاريد و جواب‌هاي مثبت متعددي اخذ نماييد. ولي ممكن ميباشد به عبارتي اشخاص به‌محض ساختن نرم افزار توصيه قهوه، با آن مخالف باشند و اينگونه موردها را بگويند؛ «نمي‌دانستم كه قرار ميباشد اين‌سيرتكامل كار نمايد»، «كاش اين خصوصيت‌ها را داشت»، «راننده خيلي طولش بخشيد، اينجانب هم مي روم خودم قهوه ميخرم» و مواقعي از اين دست.

در شرايطي‌كه فورا بعد از اخذ تاييد نخستين از سوي چندين نفر، برنامه را بسازيم، شايد خصوصيت‌هاي اشتباهي ساخت‌و‌ساز كرده و روي مسائل اشتباهي ريسك كنيم. تعدادي مرحله وجود داراست كه مي بايست پيش از بسط نرم افزار صورت بپذيرد تا ديده‌انداز موردنياز براي گسترش ايده ساخت و ساز اپليكيشني كه عموم از آن به كارگيري نمايند را در چنگ بنيان‌گذاران قرار دهد.

مقدمه ايده ساخت‌و‌ساز اپ
۱.۱. سوراخ بازار را پيدا نمائيد
يك ايده توليد اپ، معمولا از برنامه‌هاي ديگر الهام گرفته ميباشد كه گاه ممكن ميباشد به بازار ديگري پرداخته يا اين كه در حل يك زمينه، فعاليت بزرگي انجام ندهد. آشنايي اين رقابت، او‌لين قدمي ميباشد كه كارآفرينان در مرحله ايده‌پردازي برمي‌دارا هستند تا به آنان در تصحيح ايده‌ نرم افزار خويش ياري دهد. اين كاري ميباشد كه همگي ما سواي دقت به تجربه‌مان به‌تيتر كارآفرين انجام مي دهيم.

يك لحظه درباره‌ي آن تصور كنيد، بعضا براي مثال‌هاي متداول كه كارآفرينان براي تعريف ايده‌هاي خويش به كار گيري مي‌نمايند، عبارت‌اند از: «بخش اعظمي از برنامه‌ها ميباشند كه X را انجام مي دهند، ولي Y را انجام نمي‌دهند»، «چه مي شود در صورتي يك نرم افزار مانند X هم بتواند مانند Y فعاليت نمايد». هنگام آناليز رقابت، پيرو پاسخي براي اين پرسش‌هاي اصلي باشيد:

آيا شروع‌آپ‌هاي ديگري هم با همين ايده وجود دارا هستند؟ چنانچه وجود دارا‌هستند؛
ارزش محصولاتشان به چه شكل ميباشد؟
نرم افزار آن ها چطور عمل مي‌نمايد؟
كاربرانشان در رابطه آنها چه ميگويند؟
چه چيزي راجع‌به آن ها منحصر به فرد ميباشد؟
آنان چه‌طور چاره خويش را در بازار مكان مي دهند؟
خريدار ايده‌آل آنها چه‌كسي ميباشد؟
ايده اينجانب به چه شكل ميتواند مختلف باشد؟
اين تحقيق نخستين را در زمينه‌ي رقباي برتر بي واسطه و غيرمستقيم انجام دهيد، چون به شما در تعريف و تمجيد و تصحيح فرضيه‌هايتان ياري مي‌نمايد. آن گاه برويد سراغ قدم‌بعدي؛

۲.۱. دو فرضيه مهم را مطرح نمائيد
دو مرحله اوليه، فرايند ۱.۱و ۲.۱، در زمينه‌ي به‌حداكثر رساندن فهم ما از بازار و زمان‌هاي كسب‌وكار با داده ها در دسترس، پيش از تعامل با مشتري براي احياي ديده‌انداز‌هاي مخفي ميباشد. در مرحله ۲.۱، ما روي دو گزينه از مهمترين فرضيه‌ها درين مرحله تمركز خوا هيم كرد. فرضيه، معناي ديگر برآورد علمي ميباشد. ما تنها بر طبق تجربه خويش دراين باره و تحقيق انجام‌گرديده در قسمت ۱.۱برآورد را انجام مي دهيم. در اينجا دو فرضيه‌اي كه بايستي اينك به‌فعاليت بگيريد، گفته شده ميباشد:

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.